WeTu Analytics

Uis Elephant Guesthouse

Full-day Brandberg Excursion - Min. 2 Pax

Etter en tidlig frokost setter vi helt ut langrenn gjennom tørre elveleier på grunn vestover mot Brandberg-fjellet. Vi utforsker deler av Ugab-elven på jakt etter ørkentilpassede elefanter og går for en rask svømmetur i et av de permanente bassengene ved foten av fjellet.

Inkluderer pikniklunsj, vann og brus.

Sundowner Drive - Min. 2 Pax

Vi drar på en naturskjønn natur kjøring i et 4x4 safari kjøretøy til et vakkert solnedgangspunkt. Her slapper vi av og nyter den fantastiske utsikten, noen sundowner drinker og snacks.

Noen drinker og snacks fra sundowner er inkludert i stasjonen.

Elephant Drive - Min. 2 Pax

En morgen eller ettermiddag 3-4 timers spillkjøring med avgang fra gjestehuset mot Brandberg-fjellet. Vi utforsker den sandete elveleiet på jakt etter de unnvikende ørkentilpassede elefantene.

Stasjonen inkluderer drikkevann.

3 Nights Brandberg Hiking Experience Package

Våre fotturer i Brandberg er strengt avhengig av tilgjengelighet og må bestilles før
til ankomst (minst 4 uker i forveien).

Ikke tilrådelig fra november til mars på grunn av varmen.

Pakken er bare tilgjengelig for en gruppe på min. 4 pax og inkluderer følgende:
1 natt Uis Elephant Guesthouse (DBB).
1 natt Brandberg fotturer og søvn-out (DBB + lunsjpakker).

For turen:
1 guide.
Alle nødvendige tillatelser.
Ryggsekk og soveutstyr.
Mat og vann.

Nødvendig treningsnivå:
Terrenget krever riktig fottøy, litt balanse, og hardt arbeid. Brandberg er ingen enkel stigning og beskatter på bena og kroppen.

Brandberg Vandring Full reiserute:

Dag 01 - Ankom Uis Elephant Guesthouse. Om kvelden, vi vil ha en orientering som forberedelse til den store turen dagen etter. Etter introduksjonen pakker vi sekkene våre og tildeler mat og utstyr.

Dag 02 - Etter en tidlig frokost kjører vi ca 1 time til foten av Brandberg på vestsiden. Etter en kort orientering, vi er av klokken 09.00 og nyter en skånsom introduksjon med stadig økende bakker. Hver halvtime stopper vi for en kort pust i bakken. Avhengig av gruppens treningsnivå, bør vi nå lunsjstedet innen kl. 13.00. Her hviler vi noe lenger i skyggen før vi takler de siste 2 timene for å slå leir. Vi burde være på vårt overnattingssted innen kl. 16.00. Vi hviler og utforsker området. Middag tilberedes ganske tidlig, og vi går i dvale så snart det blir mørkt.

Dag 03 - Vi våkner før soloppgang for å ta litt kaffe og frokost. Så snart det er lett nok til å gå, drar vi. Vi bør være på kanten av fjellet kort tid før vi starter
faktisk ned, akkurat som det første lyset berører horisonten. Vi bruker litt tid på å nyte dette
majestetisk skuespill. Herfra fortsetter vi nedover med regelmessige stopp. Hele reisen i dag er ca 4 timer. Når vi er tilbake på kjøretøyet vårt, smaker de første drinkene usedvanlig godt. Vi overfører tilbake til Uis Elephant Guesthouse i tide til lunsj. Ettermiddagen er på fritiden. Overnatting på Uis Elephant Guesthouse.