Dag 1: Reise om Natten

fre. 14 des 2018

Dag 2: Cape Town

lør. 15 des 2018

Ved ankomst Cape Town møter vi sjåføren, og derfra  kjører vi til hotellet, der vi sjekker inn.

På ettermiddagen slapper vi av, før vi møtes til en hyggelig velkomstmiddag. på hotellet Her blir vi bedre kjent, og Tutu kan fortelle om alt det spennende vi kan oppleve på turen

Robben Island Table Mountain Cableway

Dinner at hotel

Inkludert

Middag

Dag 3: Cape Town

søn. 16 des 2018

Dag 4: Cape Town

man. 17 des 2018

Aktiviteter og Tjenester

Dag 5: Cape Town

tir. 18 des 2018

Canola fields

Dag 6: Cape Town

ons. 19 des 2018

.I dag kan man bli med på en heldagstur til verdenskjente Cape Winelands. Alle har vel hørt om verdenskjente viner fra Stellenbosch, Franschhoek, Paarl og andre byer her. Vakker natur, spennende arkitektur i Cape Dutch stil og herlig mat og vin finner vi her

Kvelden avsluttes på Gold Restaurant

Gold Dust Ceremony Handwashing Ceremony Served In Sharing And Individual Portions

Aktiviteter og Tjenester

Dag 7: Cape Town

tor. 20 des 2018

Besøk et av verdens flotteste gallerier. I en gammel kornsilo, har man bygget et museum for moderne kunst. I denne prisbelønte bygningen finner vi Zeitz MOCAA, Museum of Contemporary African Art.

Det finnes også dagsturer der man kan oppleve flere gallerier og museer på en organisert tur. En kunst og kulturreise der man blant annet stopper på Cape Gallery, SA National Gallery, Casa Labia og Kalk Bay Gallery.

Dag 8: Cape Town

fre. 21 des 2018

Dag 9: Cape Town

lør. 22 des 2018

Dag 10: Cape Town

søn. 23 des 2018

Dag 11: Mossel Bay

man. 24 des 2018

Vi sjekker ut av hotellet i Cape Town etter frokost og kjører mot Mossel Bay.Vi kjører opp gjennom Sir Lowrys Pass over såkalte Hottentots Hollands Mountains.

Mossel Bay er en by som ligger i såkalte The Garden Route. Området har fått navnet etter den utrolig rike floraen i området. The Cape Floral Kingdom som dekker kystlinjen av Western Cape er unik i verdenssammenheng. Tettheten av unike arter er overveldende.

Ved ankomst Mossel Bay på ettermiddagen sjekker vi inn og slapper av.

Dag 12: Mossel Bay

tir. 25 des 2018

Det er et fantastisk turområde langs kysten her. Flotte klipper og vakre strender. Et av de viktigste stedene i området er Point of Human Origin. POHO regnes som det eldste kjente funnstedet for såkalt moderne menneskelig oppførsel. Her bodde våre forfedre for 164.000 år siden

På kvelden spiser vi en god middag. Sør Afrika feirer jo julen 25.desember

Middag i Mossel Basy

Dag 13: Mossel Bay

ons. 26 des 2018

Fra vakre Garden Route, er det bare en times kjøring til en annen verden.

Bli med på en tur til Oudtshoorn, strutsehovedstaden i Sør Afrika. På et tidspunkt rundt år 1900 var strutsefjær en av verdens dyreste status symboler. En fjær kunne koste 5 Pund Sterling, det samme som en båtbillett til Europa. Du har vel hørt utrykket ; En fjær i hatten

Fra Mossel Bay slynger veien seg gjennom frodige område opp til passet på toppen av Outeniquafjellene. Med en gang vi krysser toppen kommer vi inn i et ørkenpreget område, The Klein Karoo

Her finner vi The Cango Caves. Slik må vel Ibsen ha forestilt seg Dovregubbens Hall. Fantastiske stalakitter og stalagmitter i disse mektige hulene.

Vi stopper på The Cango Wildlife Ranch, der de viser mange av dyrene som bor i området. Vi besøker også en ekte strutsefarm, nemlig Highgate. Her lærer vi om alt man produserer av verdens største fugl. Kjøtt, skinn, og selvfølgelig fjær. I dag er verdens viktigste marked for fjærene karnevalet i Rio de Janeiro, der utallige fargerike boaer lages av disse fjærene

Interior Diving with Crocodiles

Dag 14: Reise om Natten

tor. 27 des 2018

Etter frokost sjekker vi ut av hotellet, og begir oss tilbake mot Cape Town. Vi kjører gjennom en av Sør Afrikas eldste byer, Swellendam. På flyplassen sier vi farvel til Tutu og setter oss på flyet hjemover

Godt nyttår

Dag 15: Slutten av Reiseruten